.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسکن مهر نوشهر تشنه یک قطره آب

شمال نیوز: در شهرستان نوشهر، دغدغه تامین مسکن برای این اقشار کم درآمد باعث شد تا عملیات اجرایی طرح مسکن مهردر سال 89 با حضور پرشماری از مسئولان استانی و شهرستانی در نوشهر آغاز شود و طبق برنامه ریزی ها زمان بهره برداری پس از 15 ماه از سوی مسئولان وقت اعلام شد، اما به رغم همه این وعده ها وگذشت بیش از 30 ماه، همچنان زمان افتتاح پروژه مهر نوشهر به تاخیر می افتد.به گزارش خبرنگار مهر، هرچند بخشی از واحدها به متقاضیان واگذار شده ولی بدلیل آنکه محل اجرای پروژه مسکن مهر در روستای نیرنگ واقع شده زیرساخت های سنتی این روستا پاسخگوی جمعیت هزار نفر جدید را نداشته و خط انتقال آب شرب در کش و قوس دستگاههای اجرایی سرگردان شده است.
 
سرگردانی متقاضیان مسکن مهر
 
برخی از متقاضیان این طرح در گفتگو با مهر با گلایه‌ از روند کند تحویل واحدهای مسکونی خود به دلیل مشکلات آب شرب و گاز خواستار توجه جدی تر مسئولان ره و شهرسازی شدند.
 
محمدرضا مهرجویان که مدت ده روز است بر اساس قول های مسئولان مسکن مهر، اسباب و اثاثیه خود را از خانه استیجاری قبلی به واحد مسکن مهر منتقل کرده در این خصوص گفت: بسیاری از این متقاضیان اسباب و اثاثیه را به این واحدها آوردند اما اکنون مشکل اصلی این واحدها نداشتن آب شرب و گاز است.
 
وی افزود: اکثر متقاضیان این پروژه از اقشار ضعیف جامعه هستند که با قرض و بدهکاری به این واحدهای مسکونی پناه آورده اند اما نبود آب آشامیدنی این درد را دو چندان کرده است.
 
پالوج یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر نیز گفت: این همه مدت صبر کردیم تا بلکه بتوانیم خودمان صاحبخانه شویم و از این مشکلات مستاجری راحت شویم ولی الان مشکل مسکن مهر بر مشکلات ما اضافه کرد.
 
وی افزود: با توجه به تفاوت قیمت ها در زمان تحویل واحدها، بسیاری از متقاضیان توان پرداخت اقساط باقی مانده را ندارند و بناچار از دریافت واحدها خودداری می کنند و از طریق دفترخانه مبادرت به انتقال مسکن می کنند و متاسفانه بازار سیاه خرید و فروش مسکن مهر در نوشهر ایجاد شده است.
 
بهینه سازی شبکه آبرسانی نیرنگ راه حل آب دار شدن مسکن مهر
 
فرماندار نوشهر در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلات مسکن مهر نیرنگ گفت:  مهمترین مشکل در بخش آبرسانی به مجموعه 232 واحدی است که بدلیل قرار گرفتن مسکن مهر در بافت روستایی خدمات آبرسانی دچار تعلل شده و نیازمند تعامل دستگاه های آبفای شهری و روستایی است.
 
محمدعلی قمی اویلی افزود: بدلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در روستای نیرنگ این قابلیت وجود ندارد تا  مسیری برای انتقال آب به مسکن مهر فراهم شود اما با بهینه سازی آب شرب در روستای نیرنگ توآمان مشکل آب در روستای مذکور و پروژه مسکن مهر رفع خواهد شد.
 
وی افزود: عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر نوشهر به پایان رسیده است و امیدواریم با رفع مشکلات آبرسانی به این مجموعه، شاهد بهره برداری کامل از مسکن مهر نوشهر باشیم.
 
خودداری راه و شهرسازی نوشهر در پاسخگویی به خبرنگاران
 
سرپرست اداره راه و شهرسازی نوشهر به عنوان کارفرما مسکن مهر 232 واحدی نوشهر که پیش از این در گفتگوهای خبری متعدد خبر از بهره برداری این پروژه تا قبل از سال گذشته داده بود متاسفانه علیرغم پیگیری های صورت گرفته برای مصاحیه خودداری کرد.
 
عطا الله احمدی زاده پیشتر گفته بود: با پیگیری های به عمل آمده، مشکلات فراروی این واحدها در بخش های مختلف زیر ساختی بویژه تامین آب آشامیدنی برطرف شده است!!
 
عدم پرداخت تعهدات مالی مهمترین علت کندی مسکن مهر
 
پیمانکار مسکن مهر نیرنگ نوشهردر گفتگو با مهر در خصوص علت تاخیر در واگذاری واحدها گفت: با وجود مشکلاتی که داریم اما هدف ما خدمت به شهروندان نوشهری است تا بتوانیم 232 واحد مسکن بطور کامل واگذار شود.
 
داود ناصری با اشاره به مشکلات کندی پروژه در واگذاری کامل به متقاضیان بیان کرد: با توجه به گرانی مصالح ناشی از تورم و عدم پرداخت حق‌السهم از سوی متقاضیان، باعث کندی پیشرفت پروژه شده است.
 
ناصری تصریح کرد: در قرارداد اولیه در سال 89 واحدهای مسکونی به قرار متری 320 هزار تومان عقد قرارداد صورت گرفت اما با توجه به افزایش چندین برابری مصالح و تاسیسات ساختمانی هم اکنون این قیمت به 420 هزار تومان افزایش یافته است.
 
وی افزود: متاسفانه به علت آنکه اکثر متقاضیان از نظر مالی ضعیف هستند نتوانستند در مدت زمان تعیین شده به تعهدات مالی خود عمل کنند و بناچار سرعت بهره برداری از پروژه با تاخیر همراه شده است.
 
پیمانکار مسکن مهر نیرنگ نوشهر اضافه کرد: از بین 232 متقاضی تنها 80 متقاضی به تعهدات پرداخت مالی خود بصورت کامل عمل کردند و نیازمند آن است تا کارفرما یعنی مسکن و شهرسازی هم در این خصوص سیاست های حمایتی خود را عمل کند.
 
وی در خصوص ویژگی مسکن مهر نیرنگ نوشهر گفت: این پروژه با 25 هزار متر مربع عملیات سازه ای در 29 بلوک 4 طبقه ای احداث  و بیش از 92 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.257 seconds.